Webshop marketeer

Het bouwen en het runnen van een succesvolle webwinkel vergt veel tijd, geduld, expertise en kennis, iets wat onze webshop marketeers voor jou uit handen kunnen nemen. Meer weten? Lees hieronder de mogelijkheden.

Waarom een webshop marketeer inhuren?

Waarom een webshop marketeer inhuren voor het realiseren en beheren van je online winkel als je het ook gewoon zelf kunt doen?

Het verschil zit hem in de uitvoering. De meeste ondernemers zijn druk, waardoor het beheren en optimaliseren van een webwinkels maar half gebeurt en resultaten uitblijven. Door een webwinkel marketeer in te huren, hoef jij je niet druk te maken over zoekmachine-optimalisatie, rankings in Google en het generen van conversie. Onze marketeers zijn ervaren specialisten en weten precies hoe ze jou kunnen helpen met jouw webshop.

Onze webshop marketeers zijn gespecialiseerd in:

  • Het bouwen van een zoekmachine geoptimaliseerde webwinkel
    Een professionele webwinkel inclusief de juiste betalingsmethode.
  • Het optimaliseren van je online winkel
    Statistieken in de gaten houden en bijsturen waar nodig, zodat hogere posities in Google en meer conversies gerealiseerd worden.
  • Het beheren van je webwinkel
    Dagelijkse werkzaamheden zoals het afhandelen van bestellingen, de voorraad bijwerken en nieuwe producten uploaden.
  • Webwinkel marketing
    Geef het aantal bezoekers en conversies een boost met webwinkel marketing, zoals online adverteren via Google AdWords of een campagne via een nieuwsbrief.

1. Het realiseren van een webwinkel

Denk je een gat in de markt gevonden te hebben en wil je zo snel mogelijk een webwinkel starten? Schakel onze webshop marketeers in voor het bouwen van je webwinkel. Onze webwinkels zijn:

    • Mooi vormgegeven je kiest zelf de template die bij jouw webwinkel past.
    • Zoekmachine geoptimaliseerd – vindbaar in Google en andere zoekmachines.
    • Mobiel- en gebruiksvriendelijk – te raadplegen vanaf elk mobiel apparaat. Eenvoudige navigatie voor de beste gebruikerservaring.
    • Eenvoudig te beheren informatie aanpassen of een nieuw product toevoegen? Dit doe je zelf via het dashboard van WordPress.
    • Voorzien van alle betaalmogelijkheden – onder andere iDeal, creditcard en PayPal behoren tot de mogelijkheden.

2. Optimaliseren van je webwinkel

Met een goed werkende webwinkel die er mooi uitziet ben je er nog niet. Nadat je webwinkel online staat is het belangrijk dat je deze regelmatig optimaliseert voor de zoekmachines en conversies. De optimalisatie bestaat uit een aantal stappen:

  • Zoekwoordanalyse: onderzoek en selecteer zoekwoorden die je doelgroep gebruiken. Op basis van deze zoekwoorden wordt de webwinkel geoptimaliseerd.
  • Webpagina’s optimaliseren: aan de hand van de zoekwoorden wordt iedere webpagina bestaande uit een webtekst, headers, afbeeldingen en metadata geoptimaliseerd.
  • Linkprofiel opbouwen: zonder verwijzingen van gerelateerde websites of webwinkels word je waarschijnlijk niet getoond in de zoekresultaten. Onze specialisten bouwen een waardevol linkprofiel voor je. Een linkprofiel is een verzameling van verwijzingen van andere websites.
  • Conversie-optimalisatie: bezoekers omzetten in klanten, daar zijn we goed in. Door de webwinkel statistieken in de gaten te houden, weten we precies welke verbeteringen tot meer conversies leiden.

3. Het beheren van je webwinkel

Een greep uit de werkzaamheden die bij het beheren van een webwinkel horen:

  • Bestellingen afhandelen
  • Nieuw producten toevoegen
  • Productinformatie bijwerken
  • Voorraad bijwerken
  • Vragen / klachten van klanten beantwoorden
  • Nieuwe content creëren

De meeste webwinkel eigenaren spenderen meer tijd aan het beheren van een webwinkel, dan ze eigenlijk willen. Door je website regelmatig up te daten (productinformatie, voorraad, nieuwe blogpost) blijft informatie accuraat. Bij  verouderde informatie zijn bezoekers eerder geneigd je website te verlaten zonder interactie of conversie.

4. Webwinkel marketing

Soms is het slim om je webwinkel een boost te geven. Dit kun je doen door gratis methoden, zoals SEO, sociale netwerken en e-mail marketing. Betaalde mogelijkheden zijn adverteren via AdWords en het gebruik van affiliate netwerken.

Onze webshop marketeers helpen jou graag met het maken van een marketingplan, zodat je meer relevante bezoekers ontvangt en hiermee de kans op conversie vergroot.

Vrijblijvend vakkundig advies

Voor ons is het belangrijk dat jouw doelstellingen behaalt worden. Bepaalde werkzaamheden kun je prima zelf doen, terwijl andere werkzaamheden meer tijd, expertise en kennis vereisen. Weten wat verstandig is? Neem contact op met onze webshop marketeers voor vrijblijvend advies.