Webshop adviseur

Het bouwen van een webwinkel is voor velen een ingewikkeld en langdurig proces, zonder garantie dat het iets op gaat opleveren. Er gaat veel tijd zitten in het bouwen en optimaliseren van een webwinkel. Al deze werkzaamheden kan je zelf oppakken, maar je kan dit natuurlijk ook uitbesteden aan een webshop adviseur, zoals een van onze specialisten.

Starten met een webshop: waar let je op?

Een webshop kan zo op het eerste gezicht vrij eenvoudig lijken: je kiest een template, schrijft een aantal teksten en voegt vervolgens de verschillende productfoto’ en de bijbehorende omschrijvingen toe. Maar daarna moet je nog zorgen dat je bekendheid creëert. Er zijn verschillende factoren die het succes van een webwinkel bepalen, namelijk:

  • Het product: onderzoek wie jouw product gaat kopen, welke behoeften het voorziet en of er daadwerkelijk vraag naar is. Hoe hoger de concurrentie, hoe lastiger het gaat worden.
  • De doelgroep: creëer een duidelijk profiel van je doelgroep. Hoe surfen ze op het net? Maken ze gebruik van sociale netwerken? Welke zoekwoorden gebruiken ze?
  • Zoekwoordanalyse: op basis van het product, de doelgroep en hun behoeften ga je op zoek naar zoekwoorden die veel gebruikt worden. Deze zoekwoorden vormen de basis voor de optimalisatie van een webwinkel.
  • Zoekmachine-marketing: grote kans dat je doelgroep zoekmachines zoals Google gebruiken om informatie op te zoeken. Topposities in Google zijn daarom een must. Onze webshop adviseurs vertellen je graag meer over zoekmachine-optimalisatie voor een betere online vindbaarheid.
  • Mobiel- en gebruiksvriendelijk:mobile first’ is Google’s motto. Zo’n 60% van de zoekopdrachten is afkomstig van mobiele apparaten. Je webwinkel op een mobielvriendelijke manier inrichten is daarom enorm belangrijk. Op deze manier kan elke bezoeker binnen een korte tijd de benodigde informatie en producten vinden.
  • Een contentstrategie: veel websites en webwinkels schieten tekort als het gaat om content creëren. Kwalitatieve content zoals webteksten, afbeeldingen, tabellen en video’s beïnvloeden de rankings in Google, het aantal terugkerende bezoekers en hoeveel vertrouwen bezoekers in jou hebben. Ook wordt kwalitatieve content eerder gedeeld met anderen.
  • Webwinkel beheren: wie geld wil verdienen met een webwinkel zal er kort op moeten zitten. Bestellingen afronden, nieuwe producten uploaden, voorraad bijwerken en vragen van klanten beantwoorden. Onderschat het belang van het beheer van je webwinkel niet!

Webwinkel zelf maken of adviseur inhuren?

Je hebt een geweldig idee en wilt deze middels een webwinkel graag online brengen. Dan heb je twee opties: het allemaal zelf uitzoeken of een webwinkel adviseur inhuren.

Wanneer je alle tijd van de wereld hebt, is het zelf bouwen van een webwinkel een realistische optie. Op het internet staat voldoende informatie over het bouwen van een webwinkel, het beheren en optimaliseren ervan – appeltje-eitje dan toch?

De informatie is beschikbaar, daar ligt dus het probleem niet. De uitdaging ligt bij het toepassen van de beschikbare informatie, wat vaak gepaard gaat met beginnersfouten en het niet overzien van valkuilen. Waarom een webwinkel adviseur inhuren?

  • Sneller van start gaan
    De webwinkel staat binnen een korte tijd online en is na verloop van tijd zichtbaar in de zoekmachines.
  • Geen kopzorgen!
    Je hoeft je niet druk te maken over de bouw van de webwinkel en de optimalisatie ervan. Zo kun je je op andere belangrijke dingen focussen.
  • Doelstellingen realiseren
    Door de expertise en kennis van onze webwinkel adviseurs voorkomen we beginnersfouten en weten we precies wanneer er bijgestuurd moet worden.

Hoeveel kost een webwinkel op maat?

Iedere webwinkel is uniek, waardoor wij alleen webwinkels op maat maken. De kosten voor een webshop op maat hangen van jouw wensen af. Benieuwd wat de kosten voor een webwinkel op maat zijn? Neem contact op met onze webwinkel adviseurs.